August 27, 2007

roadtrip

jibeng's butterflies



*this was looong overdue. august 20, 2007
[KL 400km]

yau : ok ok.. kalau korang ialah erm, an international male musician, korang rasa korang ialah siapa? aku brandon boyd, uhuuuuuuuu (sambil perasan diri tough dan macho). eh tak jadilah, die cam jamal abdilah. aku mick jagger la. kaya dan fit pakcik itu. second choice lead singer all american reject. damon albarn pun boleh gak.
bertam : my first choice, mig ayesa, yezzzzzza
lebam : aku jT!!
cek mek molek : aku ariel!!
yau, lebam, bertam : ?!!!! tak valid dowh!! die kene other than malay.
cek mek molek : alaaaaaaaa boleh laaa (sambil buat muka nak nanges)

yau : fine fine, ariel pun ariel la (sambil pandang slack). kalau female singer aku booking aku ialah sheryl crow, or shakira, or celine dion. wow sedap sungguh suarakuhhhh
cek mek molek : aku pink britney ashlee
yau : britney?! nak nak!!
lebam : aku cassie, faith hill, fergi, sexayh mamas
bertam : mak nak rihanna, gwen, nelly furtado
yau : ok next, pelakon lelaki tempatan
cek mek molek : aku pierre!!
bertam : mak ko khatijah tan dowh
yau : aku nak awie la.. pendapatan 40,000 sebulan, kayanye saya
lebam : aku hans isaac, minatla aku pls, aku hensem
bertam : aku shamser, sorry korang
yau : shamser pelakon ke?!!
cek mek molek : ada dowh.
yau : fine fine. aku xmo la awie. first choice aku nak jadi, zahim al bakri, boleh? tak pun spark, si zul huzaimi
ke namanye.. terer berlakon

lebam : rempit!!!
cek mek molek : aku nak afdlin la camtu, cumel cam aku hehe
yau : kl lagi 303 km..
lebam : jom goreng pisang
[10 minit kemudian]
cek mek molek : roti HI FI, roti HI FI, HI FI apa sekaraaaaaaang (amek ko yau, jawab jawab)
yau : HI FI sdn bhd, HI FI sdn bhd, sdn bhd apa sekarang..
bertam : sendirian berhad erm.. erm.. syarikat, sendirian berhad syarikat (belasah laaaaaaaa)
[KL 290 km. kebas.kaki.tangan.perut.segala-galanya]
happy engagement to jibeng & usop.
selamat pengantin baru ghandi & suami!!
SEMOGA BERBAHAGIA KE AKHIR HAYAT

6 comments:

The Banker said...

finally im putting up links. malas sungguh nak edit layout walhal sekelumit. im linking u up, nak tanak nasib laa!

Embrace the Mystery said...

hahaha!!
yau!! sumpah la aku x terasa langsong masa bc tuh..bile bc again, br tahu..aku la CEK MEK MOLEK?! dammit!! hahahaha..

i laughed so hard, i almost p..i mean, cried..huhuhu

Unknown said...

muahahahaha.

Natt Zainal said...

wow..ingat gaks ko name kampung halaman aku..kekeke..bertam jaya...yeehaa!

fozz said...

sumpahhlaaaaaaa ini ke topik perbualan kite...


'berisi' gell bile bace balik!

cop cop cop..

bertam : sendirian berhad syarikat apa sekarang
lebam : syarikat kapet kot aku jawap...

nanayau said...

syarikat kapet? tipah tertipu?! wakkakaka!!

bila ingat balik, aku rasa aku sngat irri la, i mean, aku meng irri kan korg, hyper nak mamps. sorry.. tapi best kan hehe